Veelgestelde Vragen

 

Hoe werkt het?

  1. Je kiest een tas uit op de website
  2. Je kiest de duur van de huurperiode 
  3. Je plaatst je bestelling
  4. Je gegevens worden gecontroleerd
  5. De tas wordt opgestuurd (of je komt deze halen)
  6. Op de laatste dag van je huurperiode stuur je de tas geheel kosteloos terug in de meegeleverde verpakking (of je brengt deze zelf terug)


Waarom heb je mijn identiteitsbewijs nodig?

De tassen zijn mij heel dierbaar. Ik wil daarom graag weten wie mijn tassen huurt. Maar maak je geen zorgen, ik doe verder niks met deze informatie tot een probleem zich voordoet (diefstal, ernstige beschadiging, nalatigheid, etc.)

Kan ik een tas reserveren?

Je mag hier wel een mail over sturen naar info@borrowmybag.nl en dan kijk ik even wat ik voor je kan doen.


Hoe werkt verzenden?

Er zijn 3 opties. 

1. Je mag de tas komen halen in Amsterdam en zelf weer terugbrengen (mijn kantoor zit vlakbij Amsterdam Centraal Station / parkeren is mogelijk op de Brouwersgracht) - gratis
2. Je mag de tas komen halen in Amsterdam, maar je wil de tas terugsturen door middel van een meegeleverd retourlabel - €9,95
3. De tas wordt verzonden met premium verzekerde verzending met de pakketservice van 
PostNL en je stuurt deze terug door middel van een meegeleverd retourlabel - €19,95


Waarom is verzending zo duur?

Het bedrag is hoger dan je gewend bent, omdat de tas verzekerd wordt verzonden. We willen natuurlijk niet dat er tijdens de verzending iets gebeurt met de tas, maar mocht dat toch gebeuren ben jij verzekerd bij PostNL en ben je niet verantwoordelijk. Je krijgt een gratis retourlabel meegestuurd, zodat je de tas ook weer verzekerd naar mij terug kunt sturen. Tip: bestel je 2 tassen, hoef je maar één keer verzendkosten te betalen.

Wanneer gaat de huurperiode in?

De huurperiode gaat in als de tas op jouw aangegeven adres is bezorgd. Je mag zelf aangeven of dat op je werk is, of thuis. Let op: Vanaf het moment dat de tas is afgeleverd op het aangegeven adres en er is voor getekend, ben jij verantwoordelijk voor de tas. Tevens gaat op dat moment de huurperiode in.

Kan mijn pakket bij de buren worden afgeleverd?

Nee, we versturen deze alleen naar het door jouw aangegeven adres. Mocht je niet thuis zijn, brengt de postbezorger je pakket naar het dichtsbijzijnde PostNL afhaalpunt. Neem je identiteitsbewijs mee als je het pakketje komt halen. Je moet hier ook tekenen voor ontvangst.

 
Hoe lang duurt het voordat ik mijn pakketje ontvang?

Nadat je gegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd, wordt je pakketje verstuurd. Ik streef ernaar om dat te doen op de dag van de bestelling (voor 17u). Binnen 1 tot 3 dagen ontvang je je pakketje.

 
Wanneer moet ik het pakket terugsturen?

De tas dien je terug te sturen op de laatste dag van de huurperiode. De exacte datum ontvang je per e-mail.

Hoe moet ik het pakket terugsturen?

Je ontvangt bij je bestelling een retourlabel. Je kunt gewoon weer alles inpakken in de doos en het label over het oude label heen plakken. Het pakketje breng je naar een PostNL punt en zij scannen dit label in. Je hoeft dan niks te betalen. LET OP: bewaar je verzendbewijs tot je van mij hoort dat de tas bij mij is gearriveerd. Mocht er namelijk iets misgaan en jij kunt bewijzen dat je het pakket hebt afgeleverd, ben jij in ieder geval niet meer aansprakelijk. Bewaar het bewijsje dus goed tot je van mij hoort. 
 

Wat als ik te laat ben met het terugsturen?

Ik kan zien op welke dag je het pakketje terug hebt gestuurd. Indien je te laat bent, wordt er een ‘late fee’ berekend. Deze is 35 euro per dag, met uitzondering van zondag, omdat je je pakketje dan niet kan laten opsturen. Was de laatste dag van je huurperiode op zaterdag en je stuurt het pakket maandag terug, betaal je dus 35 euro ‘late fee’. De ‘late fee’ van 35 euro kan oplopen tot 100% van het aankoopbedrag van een nieuw aan te schaffen versie van de tas. Na dit bedrag te hebben betaald is het product voor jou en mag je het houden.
 

Wat nou als ik de tas heb vies gemaakt of beschadigd?

Maak je geen zorgen. Je bent verzekerd tegen kleine schade, zoals een klein vlekje, een rits die vastzit, scheurtjes, normale sporen van gebruik.

Bij ernstige schade, zoals een grote vlek, of meerdere vlekken, een brandplek, of alle schade die niet valt binnen de normale sporen van gebruik, dien je binnen 24 uur contact op te nemen met de klantenservice van Borrow my Bag door te mailen naar info@borrowmybag.nl

Onderneem onder geen enkel beding zelf actie. Het schoonmaken en repareren wordt aan professionals overgelaten, om de schade zoveel mogelijk te beperken.

Indien er een beroep wordt gedaan op deze professionals, zal je daarvan een factuur ontvangen en deze dienen te betalen.

Mocht het niet meer mogelijk zijn om de tas schoon te krijgen of te repareren, worden de kosten van een nieuw aan te schaffen tas bij je verhaald.

Als de nieuw aan te schaffen tas niet meer bij hetzelfde merk, met hetzelfde type en kleur in de winkel te verkrijgen is, wordt er ook nog eens een meerprijs van 25% berekend van het oorspronkelijke aanschafbedrag.

 
Wat nou als ik de tas ben kwijtgeraakt of als de tas is gestolen?

Neem binnen 24 uur contact op met de klantenservice. In geval van diefstal vragen wij je tevens contact op te nemen met de politie.

Je dient de originele aanschafprijs te betalen. Als de tas niet meer te verkrijgen is, rekenen we bovenop de aanschafprijs ook nog eens een meerprijs van 25% van het oorspronkelijke aanschafbedrag.
 

Wat als mijn pakketje niet compleet als ik het ontvang (dustbag/tas/etc.)?

Neem per direct contact op met de klantenservice. Zij sturen je de ontbrekende onderdelen onmiddellijk op en je huurperiode gaat dan pas in vanaf het moment dat je alles compleet hebt.

Wat als mijn post nooit bij mij aankomt?

Samen met het postbedrijf houden we zeer nauwkeurig bij waar het pakketje zich bevindt. Mocht het pakketje bij het door jou doorgegeven adres zijn afgeleverd, is het vanaf dat moment onder jouw verantwoording. Laat dus medebewoners even weten dat je een pakketje verwacht. Maak je geen zorgen, wij kunnen altijd traceren wie er heeft getekend voor je pakketje. We geven je pakketje 7 dagen om te arriveren op je bestemming. Mocht je pakket nooit zijn aangekomen door onze fout of het postbedrijf, zullen we een onderzoek instellen en je per direct je geld teruggeven of je een andere tas aanbieden op de site.

Verzenden jullie ook naar het buitenland?

Helaas verzenden we alleen binnen Nederland. Als je in België woont kunnen we het pakketje niet naar je opsturen, maar je mag wel naar Amsterdam komen om het pakketje op te halen en terug te brengen.